13. 6. 2012 21:35, autor: muf aktualizováno 13. 6. 2012 21:39
Praha – Češi jsou nespokojen s výši bankovních poplatků. V porovnání s ostatními státy regionu si na ně stěžují nejvíc, přesto banku mění měně často než například Slováci, Maďaři nebo Rumuni. Naopak ve využívání internetového bankovnictví patří mezi nejprogresivnější v regionu. Vyplývá to z průzkumu společnosti Deloitte, který má Česká televize k dispozici.
zdroj: ČT24
Ilustrační foto
Mnoho lidí není se službami Své banky příliš spokojených, ale přesto ji nikdy nevymění. Důvod? Je to moc namáhavé. Češi jsou navíc v tomto ohledů z paticí zkoumaných východoevropských zemí Společně s Polák ti vůbec nejkonzervativnější. Lidé v Česku zatím neměli dostatečném motivaci měnit banky z jednoho prostého důvodů, že banky jim nenabídly dostatečně diferencovanou nabídku služeb a dostatečně osobní přístup, konstatuje ředitel poradenství pro finanční instituce společnosti Deloitte Petr Brich.
V Maďarsku vyměnila banku či používá dvě a více bank Téměř třetina klientů. V případě Česka to je pouhých sedmnáct procent. V Rumunsku banku změnilo dvaačtyřicet procent lidí a na Slovensku dokonce více než polovina.
zahýbá s bankovním trhem se snaží malé banky, které lákají například na nulové poplatky nebe vyšší úrok na spořících účtech. Jejich nevýhodou je, že nenabízejí všechny služby – u některých si nevezmete hypotéku, u jiných spotřebitelský úvěr.
Podle Deloitte si tradiční banky muší dat na nové hráče pozor. Jen tři ústavy, které na trh přišly loni – Equa Bank, Air Bank a ZUNO Bank zatím získaly dohromady více než sto tisíc klientů. To je však stále měně než SETINO českého bankovního trhu.
Jako jedni z nejprogresívnějších se Češi naopak ukázaly využívání internetových bankovnictví. Pro komunikaci s bankou používá nejraději internet čtyřicet dva procent českých klientů. Nejméně je to ze zkoumaných zemí v Rumunsku, tam jsou to pouhé tři procenta.
Zdroj: ČTK