Ahojte, kdo má zájem se „pobavit“, případně poučit ze špatné zkušenosti někoho jiného, přeji příjemné čtení.
Už jsem před svátky psala o tom, že jsem asi před rokem a půl uzavřela úvěrovou smlouvu a pojistku úvěru proti neschopnosti splácet s Hypoteční bankou prostřednictvím ČSOB, u které mám vedený účet a která byla k uzavření těchto smluv Hypoteční bankou zmocněná (tj. smlouvy jsem fyzicky podepisovala s ČSOB, ale mým smluvním partnerem je Hypoteční banka). Také jsem přes ČSOB uzavřela pojistku domácnosti s ČSOB pojišťovna.
Rok a půl jsem vesele platila hypotéku spolu s pojistkou úvěru, když tu najednou si Hypoteční po roce a půl Usmyslela, že se mnou vlastně ČSOB nemohla uzavřít pojistku úvěru , protože jsem na území ČR neměla trvalý pobyt, který byl že prý podmínkou vzniku pojistky. Banka mi telefonicky vyjádřila lítost, že můj úvěr, který mám na 25 let, nebudu mít na těchto 25 let u ní pojištěn, ale že s tím nemohou nic udělat. Pojistku úvěru může uzavřít pouze ten, kdo tu má trvalý pobyt a za vniklé nedorozumění se omlouvají.
Ptáte se, jak je možné, že zaměstnanec banky uzavřel smlouvu s osobou, se kterou vlastně banka smlouvy uzavírané oriť nemohla? Jak je možné, že samotný zaměstnanec banky, který dělá několik 10tok smluv denně nevěděl, že podmínkou vzniku pojistky je trvalý pobyt na území ČR a ne pouze přechodný, jak je to u samotného poskytnutí úvěru? Jak je možné, že o této podmínce nevěděli další 2 osoby, které každý krok daného zaměstnance schvalovali? Proč na poskytnutí x milionů Kč stačí přechodný pobyt, ale už na jeho pojištění musíte mít trvalý? Tytéž otázky si už několik měsíců kladu i já. Pokud bych byla sama a jediná, tak si řeknu, že dotyčný mladý muž, který se mnou smlouvy uzavíral, byl asi po těžkém flámu a byl mimo realitu, ale vím, že nejsem jediný případ, ale je nás víc, tj.. to nedorozumění, jak to nazvala Hypoteční banka, se nestalo pouze v mém případě, ale danou pojistku úvěru uzavřelo několik zaměstnanců banky s několika „x“ klienty, tedy rozhodně se nemohlo jednat o náhodnou chybu 1 zaměstnance. Takže mám dost silné pochybnosti o tom, že trvalý pobyt v ČR byl v létě roku 2007 podmínkou vzniku pojistky úvěru.
Osobně se domnívám, že banka se bojí propouštění a následného vyplácení pojistného plnění, tak jí přišlo vhod prohlásit, že smlouva je neplatná, vrátit pár tisíc Kč, kt. jsem jim rok a půl hradila, místo toho, aby mi v případě vzniku pojistné události hradily hypotéku po dobu 6 měsíců, což představuje několikanásobně vyšší částku, než kterou mi banka vrátila.
No, ale nevěřili b y jste, co jsem se dozvěděla dnes ? )))))))).
Tak pro jistotu mi dnes bylo řečeno, že mám neplatnou pojistku domácnosti, a to proto , protože jsem ji na rok 2008/2009 nezaplatila. Vzhledem k tomu, že tuto pojistku platím složenkou (schválně, abych nemusela myslet každý rok, že mám něco platit) a žádná mi nepřišla, na mou urgenci mi slečna na lince z ČSOB pojišťovny oznámila, že složenku mi poslali na mou starou adresu, z kt. se vrátila spát, takže smlouvu se mnou ukončili. Na můj dotaz, jak je možné, že mi poslali složenku na starou adresu, když jsem oznámila před rokem a půl adresu novou, na kterou mi měsíčně chodí výpisy z banky, mi paní nevěděla odpovědět, respektive mi nevěděla říct, proč jí ČSOB neohlásila změnu mé adresy.
No, uznávám, že jsem si měla dát trvalý příkaz, ale na druhou stranu, každou chvíli mě někdo kontaktuje s nabídkou produktů a služeb, tak dost dobře nerozumím, z jakého důvodu si banka nemohla se mnou telefonicky ověřit, proč se jí složenka vrátila zpět, jako nedoručená, když už mají bordel v systému, který já neovlivní.
Takže asi tak. Nyní pouze čekám, kdy mi zavolá banka s tím, že jí musím vrátit půjčku (milion sem, milion tam), neboť zjistili, že z nějakého důvodu je i moje úvěrová smlouva neplatná.
A to mi všichni gratulovali, že jsem si koupila byt a vrážím peníze do svého, no … jen aby …
Kdo z vás má podobně „příjemnou“ zkušenost s ČSOB / Hypoteční banka, ozvěte se mi prosím soukromou zprávou za účelem společného postupu.