Zveřejněno: DNES, 10:47
Autor: Fuk, EuroZprávy.cz, Mediafax
Praha – Více než dvě třetiny českých podnikatelů nemají dlouhodobý finanční plán pro svou firmu, čtvrtina dokonce při plánování vidí pouze na horizont nejbližších Tří měsíců. Vyplývá to z výzkumu o finančním plánování a potřebách malých a středních firem pro AMSP ČR a UniCredit Bank zveřejněného v úterý.
Řada malých a středních firem v době pokračující hospodářské recese úplně zapomíná na řízení cash-flow a odhaluje tak jednu ze svých velkých slabin.
Šetření ukázalo, že 71 procent firem má pouze krátkodobý letí plán, 45 procent plán kvartální a čtyři procenta nemají žádný finanční plán. Výhled do budoucnosti na více než jeden rok, tak mají pouze tři z deseti (30%) českých malých a středních firem. Pětiny (20%) firem plánuje v brzké budoucnosti čerpat nový provozní úvěr. V současné době přitom provozní úvěr čerpá 43 procent podniku.
„Průzkum ukázal, že dvě třetiny firem jsou řízení operativní způsobem s výhledem na krátkodobý horizont. Ačkoliv podniky podceňují strategické plánování, celá čtvrtina se budoucnosti nebojí a už nyní čerpá investiční úvěr. I přes krátkozrakost svého plánování, tak vykazuje segment malých a středních podniků celkové relativní dobrou finanční kondici a aktivně investuje, absence dlouhodobý plán a jejich důsledná controlling ale Může tyto investice i firmy samotné ohrozit, coz se naplno projevilo mj. v době světová hospodářská krize, „okomentoval závěry průzkumu Karel Havlíček, předseda Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR).
Tip redakci
Máte-li připomínky k našemu Zpravodajství, chcete něco vylepšit, máte námět na reportáž, máte pro nás tipy a nápady? Těšíme se na Vaše e-maily. Bohužel, nemůžeme na tyto e-maily odpovídá všem. Děkujeme za pochopení.