Klaun mezi snoby. Tak na první pohled působil holohlavý Rakušan v červených botách, bílém tričku se sluníčkem a devadesátiletého koženými kalhotami po dědečkovi mezi podnikateli v oblecích a smoking. Stalo se tak nedávno na vyhlašování soutěže Ernst & Young Světový podnikatel roku 2012 v Monte Carlu.
Johannes Gutmann však vyniká i tím, že dokáže dostat práci a peníze do nejméně rozvinutých oblastí alpské země. Ba co víc, umí produkty od farmářů a babiček globalizovat.
Příběhy na prodej
J. Gutmann zaujme nejen zjevem, výsledky, názory, ale i příběhem. Základem jeho úspěchu, jak sám říká, byl fakt, že nestudoval ekonomické vědy a nikdy na téma podnikání nepřečetl jedinou knihu.
K byznysu se dostal nevinně. Před čtvrtstoletím byl nezaměstnaný a býval na severu Rakouska nedaleko českých hranic v překrásné farmářské zemi. „Když jsem se zamyslel, uvědomil jsem si, že zemědělské práce nikdo nepotřebuje. Zemědělci produkují věci pro nikoho, bez smyslu, aby nakonec jejich přebytky skončili někde v Africe a ničili tam jejich ekonomiku tím, že si to od nás koupí levnější, než kdyby si to vyrobili sami. V Evropě jsme produkovali všeho příliš, „říká o zrodu podnikatelské myšlenky.
Chtěl dělat něco, co by lidi naplňovalo, co by mělo smysl a co by zároveň chránilo přírodu. „Bez umělých hnojiv, chemikálií produkovat něco, co svět potřebuje – tak zněla moje mise,“ dodává.
Setkal se s několika farmáři, kteří lokálně prodávali vlastní bioprodukty. Příběhy, které od nich slyšel, ho chytili za srdce. Říkali mu, jak se úžasně cítí, když se tváří v tvář střetávají s jejich pravidelnými zákazníky a oni jim říkají, že milují jejich práci a nepřekáží jim platit o něco více za jejich produkty.
„Řekl jsem si, že to chci i já. Chci cítit, kdo je za tím, co jím a piju, „vysvětluje s nadšením. Ba co víc, rozhodl se, že bude příběhy za produkty „exportovat“ do celého světa.
Zaujal vás článek a chcete si ho přečíst do konce?
Staňte se předplatitelům [1] TRENDU
Předplatné si můžete objednat is online úhradou přes Tatra Pay / CardPay, čímž ihned získáte přístup k TRENDU na webu, v iPadu, iPhone a tabletě s Androidem. Další výhody předplatného » [2] [3]
Pokud už jste předplatitelem:
- Přihlaste se [4] do eTRENDU
- V Nastavení v záložce Předplatitelé [5] zadejte číslo faktury za předplatné. Pokud jste platbu realizovali online, zadejte e-mailem doručen aktivační kód
- Zóna Předplatitel TRENDU je aktivována
© 2012 TREND Holding, spol. s r.o.
References
- ^ předplatitelům (www.etrend.sk)
- ^ objednat is online úhradou (www.etrend.sk)
- ^ Další výhody předplatného » (www.etrend.sk)
- ^ Přihlaste se (www.etrend.sk)
- ^ Předplatitelé (www.etrend.sk)