Půjčky Praha

o půjčkách, půjčování a penězích

Jednoduchý nápad vynáší čerstvým absolventem tisíce liber – Webnoviny.sk

Autor: Zuzana Zimmermannová, 5. března 2012 17:22

Angličtí studenti hledali způsob, jak rychle a bezbolestně splatit dluh za studentskou půjčku. Jejich plán na prodej tváře jako reklamního prostoru získal nečekaný úspěch.


Dva britští studenti přišli na originální způsob, jak splatit své dluhy ze studentské půjčky – rozhodli se „prodávat“ svou tvář na reklamu. Absolventi prestižní univerzity v Cambridge Ross Harper a Ed Moys spustili svůj byznys v říjnu uplynulého roku. Za přibližně čtyři měsíce si nabídkou „pleťového reklamního prostoru“ vydělali přes 31 tisíc liber av rámci práce se jim podařilo navštívit místa, na které by se jinak nedostali.Seskok padákem, návštěva operních a baletních představení, lyžování či obyčejné obědy – „chodící reklama“ se bez námahy dá praktikovat bez místních a časových omezení. Dvaadvacetiletý začínající podnikatelé nazvali svou firmu Buy My Face (Kup si mou tvář) a přestože doufali v úspěch, zájem, jaký se o nich strhl, nečekali.

Ross a Ed se poznali v prvním ročníku po nástupu na univerzitu a stala se z nich nerozlučná dvojice. Následující tři roky přemýšleli, jak by mohli jednoduše splatit půjčku na studium. Hledali plán, který by jim přinesl finance i bez velké vstupní investice a chodící reklama jim přišla jako ideální nápad. „Bylo to trochu pojašené, ale zároveň zábavné,“ uvedl Ross Harper, který tento plán nejprve nebral velmi seriózně. Když však začaly vydělávat první libry, studenty čekali diskuse s účetními a spoustu papírování. „Pak jsme už dělali dost na to, aby se z toho stala naše kariéra.“

Své první reklamní tváře prodali studenti svým přátelům a rodině za jednu libru na den. Teď, když se jejich nápad uchytil, se denní taxa šplhá na 400 liber. Reklamní prostor si může koupit kdokoliv – podnikatelé, firmy, ale i jednotlivci. Klient může studenty požádat, aby během dne navštívili konkrétní místa, kde má být reklama nejvíce viditelná.

K největším dosavadním klientům Buy My Face patřili online sázková kancelář Paddy Power a mezinárodní síť poradenských společností Ernst & Young , která se stala oficiálním sponzorem jejich webové stránky.

Jane Robinson z personálního oddělení firmy uvedla, že kolegové ze společnosti byli nadšeni pozitivním přístupem a sebedůvěrou studentů. Nábory na nových zaměstnanců byly podle jejích slov díky takovému typu reklamy „velkým úspěchem“ .

„Pracovní trh je vůči absolventem velmi nehostinný, a tak jsme se ho snažili úplně vynechat. Viděli jsme už tolik studentů, kteří se neúspěšně ucházeli o práci, aby nakonec skončili při zaměstnání, které nikdy dělat nechtěli. Je to prostě trochu jiné a pěkně se to odstartovalo, „ řekl absolvent neurovědy Harper. Jeho biznispartner Ed Moys, kteří studoval ekonomiku, dodává: „překročilo to naše očekávání, ale vždy jsme věděli, že náš nápad má hodnotu, protože byl inovativní a bláznivý.“

O zapojení do projektu požádali i studenti z Německa či USA, a tak se Buy My Face v nejbližších dvou měsících připravuje na vstup do mezinárodního podnikatelského prostředí . Přestože dluh za studium bude pomalu splacen, Angličané se svou firmou tak rychle neskončí.

www.buymyface.com, www.thesun.co.uk, www.dailymail.co.uk