7. 8. 2012 18:35, autor: duk aktualizováno 7. 8. 2012 21:52
Praha – Pražské ruzyňské letiště ztrácí Cestující. Podle propočtů deníku E15 proslov za letošní první pololetí branami letiště necelých 5 milionu pasažéři, v porovnání s loňskem o 9 procent méně. Pokles byl patrný u pravidelných i nepravidelných letu. Počet Lidia kterého v Praze jen přestupovali, kleslo dokonce o polovinu a ubylo takové nákladních letu. Na vině MOHOU být podle některých vyjádření vysoké Letištní poplatky. Vedení letiště to ale popírá.
zdroj: Isifa / LN
Letiště Praha
„Na provozní výsledky Letiště Praha má a bude mit významný vliv známý fakt, že Největší dopravce na ruzyňském letišti – České aerolinie – prochází procesem optimalizace sítě,“ uvedu mluvčí letiště Eva Krejčí. Skupina ČSA je v posledním roce schváleného záchranného plánu. Aerolinky za tu dobu zmenšilo flotilu z 50 na 32 letadel a síť omezily fakticky pouze na spojení ze západní Evropy do zemí bývalého Sovětského svazu.
Češi létají odjinud
jménem pasažéři ale cestovalo is nízkonákladovými dopravci Travel Service nebe Wizz Air, kteří mají v Praze Své základny. „Počet cestujívích dálnici klesá, ale poptávka českých cestujících ně. Čím dál víc jich vozíme přes Jiná letiště, například přesné Brno nebe přes terminály v okolních zemích. Pražské letiště je pro nízkonákladovou přepravit drahé, proto je pro nás a pak i pro zákazníky výhodnější létat z jiných měst, „vysvětlil mluvčí Wizz Airu Daniel de Carvalho.
Cestující za první pololetí 2012
- Praha 4,9 milionu
- Varšava 4,8 milionu
- Vídeň 10,4 milionu
- Mnichov 18,5 milionu
To ale pražské letiště odmítá a tvrdí, že okolních Země Jsou Většinou dražší. „Rozhodně to nesouvisí s poplatková politika společnosti Letiště Praha. Jsme ve srovnání s konkurenčními letišti, jako je například Vídeň, Mnichov nebe Budapešť, levnější, dražší jsme pouze než Varšava,“ tvrdí Krejčí.
Podle některých odborníků se snaží nízkonákladové letecké společnosti letiště přitlačit ke zdi. „Oni Většinou ti nízkonákladoví přepravci přijdou na letiště a chtějí vytěžit maximálně lhůta, ve kterým neplatí poplatky a pak dají nůž na krk. Nasadí jedno letadlo a pak naznačí, že by přidali další 2,3, 4, 5. Úplně stejnou případě to byl s Ryanairem, které nakonec z Prahy odešel, „Pops analytik společnosti Cyrrus Jan Procházka.
Praha ztrácí, okolních letiště Rostou
Přesto zatímco Praha ztrácí, okolních letiště rošt. Třeba Vídeň, se kterým se na Ruzyni chtějí srovnávají, přepravila za pololetí 10,5 milionu Lidia tedy v porovnání s Ruzyni více než dvojnásobek pasažéři. Výrazně si polepšila i letiště v Polsku. Tam ale pomohl fotbalový šampionát.
Zdroj: ČT24, E15