Český deník E15 se ptá, o co jí jde? Chce získat pověst banky pro exkluzivní klientelu, nebo padá ke dnu? Čekají český bankovní trh další otřesy? Stejnou aktivitu realizovala Raiffeisenbank v Česku již loni v prosinci.
Ihned se začaly rodit spekulace o jejích finančních problémech. Nařízení přišlo z vídeňské centrály. Banka vysvětluje situaci tím, že se chce orientovat na prémiovou klientelu. V prosinci mluvčí ústavu Tomáš Kofroň deníku uvedl, že ústav chce zvýhodňovat klienty s nadprůměrnými příjmy, kteří mají s ní hlouběji vztahy.
Pod nimi se myslí, že si posílají do ní výplaty, nebo investují s ní. Nyní má „Cerenia portfolia“ pokračovat. V polovině ledna přijalo české vedení Raiffeisenbank z vlastní iniciativy soubor opatření. Zatímco koncem loňského roku šlo o zpřísnění poskytování nových úvěrů, nyní je snaha „odstřihnout i klienty, kteří u ní již úvěry čerpají“.
„nepohodlným“ klientům, kteří by chtěli refinancování od Raiffeisenbank, zřejmě začne nabízet velmi nevýhodné úrokové sazby – hovoří se až o 9%. Vše má směřovat k tomu, aby klient pochopil, že pro obě strany bude lepší, když se rozhodne hledat štěstí jinde.
E15 uvádí, že ačkoli má důkazy o „klientské čistce“ potvrzeno z několika zdrojů, dokonce disponuje i emaily, kterými informovala banka o změnách finančních poradců, oficiálně potvrdit nechce nic.