Vyplývá to z online průzkumu, který na vzorku 2500 slovenském a 6500 slovenských respondentů udělala výzkumná agentura NMS Market Research ve spolupráci s portálem Heureka.sk.
„Vánoční úvěr si letos plánují vzít 2% dotázaných Čechů. Půjčit si chtějí v průměru 540 eur,“ informoval ředitel NMS Market Research Michal Fanta s tím, že v Čechách se otázkou úvěru zabývá 1% respondentů, přičemž průměrná výše plánované půjčky je přibližně 524 eur.
„Přibližně čtvrtina uživatelů internetu plánuje nakupovat dárky výlučně nebo spíše online než v kamenných prodejnách,“ uvedl projektový manažer Heureka.sk Kamil Demuth. Hlavním důvodem jsou podle něj nižší ceny, pohodlí nakupování, jakož i širší sortiment.
Nákupní průvodce www.heureka.sk na jednom místě porovnává přibližně milion produktů z téměř 4500 Slovenská internetových obchodů. Heureka.sk patří do rodiny webů české společnosti Miton Media, as, která na Slovensku provozuje i portály www.kauf.sk a www.zoznamtovaru.sk.
Společnost NMS Market Research je výzkumná agentura, která od roku 1998 pomáhá firmám na trhu zlepšovat zákaznický servis, nabízet lepší produkty a získávat nové zákazníky. Je členem mezinárodní organizace výzkumných agentur ESOMAR.